RSS Feed

ΚΑΙ ΔΙΗΓΩΝΤΑΣ ΤΑ …ΝΑ ΚΛΑΙΣ..

Αποτέλεσμα εικόνας για ταβερνες

Αποτέλεσμα εικόνας για ταβερνες

Ειπαμε τα βραδυα, ταβερνες, φίλοι, κρασακι, κουβέντες. Ναι, αλλα με τους κολλητούς..οχι μ οποιονδηποτε, κι ιδιως διαφορους φίλους συγγενεις,

και φίλους συγγενων..Ειναι¨τοξικά¨από πολλές πλευρες..Στενοχωρούν, φορτώνουν αρνητικά συναισθηματα, και ορμονικούς ¨καταρρακτες..¨

Η ζωή μας είναι τοσο πολυτιμη που…ο¨σκεδασμος¨της καταντά..κατάντια.. 

(σ.σ. στη λογια βυζαντινη, σκεδασμός σημαινει, σκεδαστής, διασκέδασις,διασκεδασμός… ‘διασκορπισμός, διασπορά’,)

Ένα ελαφρο βραδυνό, με τους καλους φίλους που είπαμε,

και κουβέντα ¨παραγωγική¨.Εξ άλλου.. Η ολοένα και μεγαλύτερη εξοικείωση του ανθρώπου με το διαδίκτυο, δημιουργησε διεξόδους διαφυγής, και διοχετευσης των σχολαζoυσων δραστηριοτήτων,

ιδίως ανθρώπων της τρίτης ηλικίας, που διαφορετικά, θα ¨δαπανώντο¨ στα καφενεία , ( της προηγουμένης γενιάς) στην πρέφα, το κουτσομπολιό

και το ..ξεροστάλιασμα της…παρέλασης ποικίλων πειρασμών ¨ακαταλλήλων δια την.. τριτην ηλικίαν¨.

Ολα τα παραπάνω είναι συμπεράσματα του Ιπποκράτη ( όνομα και.. πράμα) καλού γιατρού, δράσαντος.. μεταπολεμικά,ως πρωτύπου οικογενειακού γιατρού, με πολυπληθη πελατεία, που σήμερα μετρά…τρείς γεννιές.. Μάλιστα κύριοι, ο Ιπποκράτης είναι ένας¨θαλερός νέος¨ 91 ετών,επ ουδενί ..παλίμπαις,

( σαν κι αυτους που βλέπουμε στις παραλίες, αλλα και στα γυμναστηρια να προσπαθούν να μιμηθούν τους 25ρηδες, και πλακώνονται στα βάρη,με αποτέλεσμα να τους παίρνουν ενιοτε σηκωτους στα Νοσοκομεια..)

 

με καθαρό μυαλό, καλή υγεία, και όψιμος χειριστής ένος πανάκριβου tablet..που κουβαλά πάντα μαζί του, για να είναι ανα πάσα στιγμή ¨δικτυωμένος¨, και να παρέχει τις, όντως πολύτιμες, συμβουλές του

σε όλους όσους, έχουν την τύχη ,να είναι φίλοι του.

Λέει λοιπόν ο κ.Ιπποκράτης, σχετικά με την τρίτη ηλικία ,σε ερώτησή μου, για το πώς μπορούμε να είμαστε καλά, χωρίς να έχουμε την ανάγκη του.. διαλυμένου ΕΣΥ.

Πρώτα απ όλα Κοσμά μου, απο νωρίς κάνουμε μιαν ιδιωτική ασφαλεια νοσοκομειακής περίθαλψης,Μπορεί να φαίνεται οτι ¨πετάμε τα λεφτα μας σε.. ασφαλιστρα¨, όμως χίλιες φορές να τα πληρώνουμε και να μην τα χρειαστούμε ποτέ.Αν Ομως τα χρειασθούμε ,να έχουμε αξιοπρεπή μεταχείριση,γιατί δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα απ την απόλυτη δυστυχία του…ραντζου σ ένα διαδρομο ενός ,αλλο τόσο ,πανάθλιου νοσοκομείου…

( και για να εξηγουμεθα..παναθλιου σχετικα…με την ξενοδοχειακη υποδομη…επ ουδενι απ την εποψη της επιστημονικης καταρτισης των πράγματι ηρωϊκων γιατρων του)

Εκεί πεθαίνεις ψυχικά.. πριν ξεψυχήσεις βιολογικά…Καλή ιδιωτική ασφάλιση βασικά, κι ας δούμε τώρα τί κάνουμε για να…μην αρρωστήσουμε..που είναι και το ζητουμενο.. Με την πάροδο ( πρόοδο θα προτιμουσα.) της ηλικίας, συμβαίνουν πολλές αλλαγές στο σώμα

και στις ανάγκες μας σε..ενέργεια, μικροθρεπτικά και μακροθρεπτικά συστατικά. Γνωρίζουμε ότι όσο περισσότερο διατηρείται

η καλή υγεία μας, τόσο βελτιώνεται η ποιότητα ζωής μας, και η παραμονή μας στην ενεργό ζωή χωρίς να επιβαρύνουμε τα ,ούτως ή άλλως, κατεστραμμένα απ τη διαφθορά συστήματα.. περιθαλψης..υγείας.

ΨΑΡΙ ΤΟ ΥΠΕΡΟΧΟ

Οι ενεργειακές ανάγκες μας σε τροφές, (σαν ηλικιωμένων οργανισμών,)

μειώνονται, ενώ το αντίθετο,οι ανάγκες μας.. σε θρεπτικά συστατικά ,

δεν μειώνονται με τον ίδιο ρυθμό, σε μερικές μάλιστα περιπτώσεις,

όπως στην περίπτωση του ασβεστίουγια την πρόληψη της οστεοπόρωσης,αυξάνονται. Αλλωστε και ποιός πλέον δεν ξέρει πως,

όσο γερνάει κάποιος, τόσο πιο πολύ κινδυνεύει από άνοια και Alzheimer.

Οι Ανάγκες μας  Σε Πρωτεΐνη..παραμένουν υψηλές, για την πρόληψη απώλειας μυϊκής μάζας 

ΨΑΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

Ετσι θα πρέπει να προσλαμβάνουμε περίπου..1 γραμμ. πρωτεϊνης, πρώτης ποιότητας, (και τέτοια είναι, όπως και να το κανουμε.. μονο  το ψάρι),

για κάθε κιλό του βάρους μας..Πράγμα που σημαίνει οτι

εγώ που είμαι 75 κιλά, θα πρέπει να παίρνω 75 γραμμ. πρωτεϊνης τη μέρα…Που είναι 10 με 12 σαρδέλλες, ένας μπακαλιάρος μετρίου μεγέθους, ένα φιλέτο απο κοτόπουλο,κι αν ειμαι αμετανόητος με το κοκκινο κρεας, 2 μπιφτέκια,ή ένα κομματι κρεας όσο η παλαμη μου..

Κι όλα αυτά μαγειρεμένα με…ηπιους τρόπους..Οχι ( ή σπανια) στα κάρβουνα..Το καλύτερο στον ¨ατμό..¨η βραστα , αν επιλέξουμε μιαν ελαφρα σούπα. Ή ψητα στο ρομπότ.. κλπ.

Επίσης, νεότερα δεδομένα υποστηρίζουν ότι είναι καλύτερο για την πρόληψη της απώλειας μυϊκής μάζας να λαμβάνεται πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας σε κάθε γεύμα ( ημων των ηλικιωμένων ) παρά την κατανάλωσή της μονομιάς, σ ένα μόνο γεύμα. Συγκεκριμένα,συστήνονται 25-30 γραμμάρια πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας σε κάθε κύριο γεύμα, ανάλογα βέβαια και με το άτομο.

Με την πάροδο της ηλικίας,έχει επίσης παρατηρηθεί  μείωση της ικανότητας ρύθμισης των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα και μειωμένη ανοχή στη γλυκόζη,κάτι που μας εφιστά την προσοχή να συστήνουμε

μικρά και συχνά γεύματα με κατανομή στους απλούς και σύνθετους υδατάνθρακες από φρούτα, λαχανικά και όσπρια. Επίσης, καλό θα ήταν να αποφεύγονται τα πολλά γλυκά και η ζάχαρη, που έχουν υψηλό γλυκαιμικό ¨φορτίο¨,και αυξάνουν απότομα το σάκχαρο. Όσον αφορά στην πρόσληψη λίπους,  θα πρέπει να είναι γύρω στο 30-35%

της ημερήσιας πρόσληψης. ..( με 35-40% πρωτεϊνη, 30-35% υδατάνθρακες)..μια και οι περισσότεροι  απο μας,δεν έχουμε έντονη φυσική δραστηριότητα.  Επίσης, θα πρέπει να αποφεύγεται η κατανάλωση

υπερβολικου κορεσμένου λίπους και των εγκληματικών.. trans  λιπαρών οξέων. Αντίθετα καλό είναι να ¨παιρνουμε¨ τα απαραίτητα Ω-3 λιπαρά οξέα..απο συμπληρωματα ιχθυελαιου..

ΙΧΘΥΕΛΑΙΟ..ΕΧΘΡΟΣ ΤΩΝ ΤΡΙΓΛΥΚΕΡΙΔΙΩΝ

Τα ω-3 λιπαρά οξέα μακράς αλυσσίδας άνθρακα,έχουν αντιθρομβωτική, αντιοξειδωτική και νευροπροστατευτική

και κυρίως και πάνω απ όλα  αντιφλεγμονώδη..δράση ,

και παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην πρόληψη τόσο της άνοιας ,

όσο και της νόσου AlzheimerΟλες οι  μελέτες βεβαιώνουν, ότι η επαρκής κατανάλωση..Ω-3 Λιπαρων οξέων αυξάνει την εγκεφαλική αιμάτωση.  Από τα μικροθρεπτικά συστατικά, η επαρκής πρόσληψη

ασβεστίου και βιταμίνης D , όπως και μαγνησίου,που είναι απαραίτητο για την ..κεφαλοποίηση του ασβεστίου,  και είμαστε στην γραμμή γιά την.. πρόληψη της οστεοπόρωσης. Τρώμε και κανένα γιαουρτάκι παραδοσιακό,

με την πέτσα του, μέσα στη μέρα, κι έχουμε ήσυχο το κεφάλι μας..

Η ανεπάρκεια βιταμίνης D αποτελεί συχνό φαινόμενο σε ευρωπαϊκές χώρες, ακόμη κι όταν υπάρχει ηλιοφάνεια.Εμείς στην Ελλάδα, δόξα τω Θεώ δεν έχουμε τέτοιο πρόβλημα. Με μια βόλτα στο ήλιο…ασκεπείς, παίρνουμε όση ενέργεια χρειαζόμαστε για να ..παράξουμε την δόση μας…της απαραίτητης ποσότητας βιταμίνης D που χρειάζονται οι.. ηλικιωμένοι, αν και απεχθάνομαι  τον απαξιωτικό αυτό τίτλο.

Δυστυχώς σήμερα οι περισσότεροι ..(ηλικιωμένοιδεν έχουν επαρκείς διατροφικές γνώσεις, ( το αστειο δε είναι ότι και οι περισσότεροι ¨υπηρετες ορκισμενοι¨του.. συνονοματου μου Ιπποκρατη, έχουν μαυρα μεσάνυχτα γυρω από διατροφικά κολπάκια..) μακάρι με το διαδίκτυο, να υπάρξει περισσότερη

εκπαίδευση στον τομέα αυτό,  γι αυτό καιρός είναι.. οι συνάνθρωποι μας.. της τρίτης ηλικίας, να μάθουν να χειρίζονται τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, που θα τους δώσει πρόσβαση σ ένα πακτωλό γνώσεων,

και θα τους απομακρύνει απ την τοξική τηλεόραση, και τα απιστευτου ειδεχθούς κάλους σκουπίδια που σερβίρει στους φτωχούς συνανθρώπους μας…Γένοιτο. ..

Αποτέλεσμα εικόνας για Nature, Science, και Lancet,

Αυτός είναι ο σεβαστός φίλος μου κ.  Ιπποκράτης,

απ τους ελάχιστους γιατρούς του.. προηγούμενου αιώνα

που διαβάζει μέχρι σήμερα όλες τις εκδόσεις

του Nature, Science, και Lancet,

και γνωρίζει όλα τα alert του FDA…και είναι 90+ ετών.Μάλιστα.

 

 

 

 

About kosmaser

Η ασθένεια είναι ο..κανόνας ! Η υγεία η εξαίρεση ! Η θεραπεία άθλος..και η ίαση ο τελικός μας σκοπός..

One response »

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: