RSS Feed

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΑ…ΥΠΕΡΑΝΩ..ΟΠΩΣ ΑΣ ΠΟΥΜΕ Η ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΣ..Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Ελληνική γλώσσα..

http://kosmaser.wordpress.com/

Υπαρχει μια μαγεία στην Ελληνική γλώσσα.Αυτη που προσπάθησαν οι δήθεν μεταρ-ρυθμιστές να  ¨πληγώσουν¨, πλήν δεν κατάφεραν παρα  μια τρύπα στο νερό.

 

 

Ο ¨σπόρος¨ της μετανάστευσε σ ολόκληρο τον κόσμο όπου καλλιεργήθηκε επιμελώς και έρχεται κάθε τόσο, με επισημότητα, και επιφωνηματα χαράς, να μας κάνει να χαμογε-λάμε, γι αυτην την ομορφια που η μετακίνηση του τόνου της αλλάζει εκφραστικά όλο το νόημα.Γι αυτήν την απίστευτη γλώσσα θα πούμε και σήμερα δυό λόγια.

Ας ξεκινησουμε με τη λέξη έργον,η οποία¨παρέα¨με ένα χαρακτηριστικό ουσιαστικό,ας πούμε μέλισσα,  μας αποδίδει , μιαν ιδιότητα, δημιουργώντας άμα, την κατάληξη ουρ-γός.Εάν ό,τι κάνουμε είναι για το καλό, τότε η λέξη τονίζεται στην λήγουσα, και παίρνει οξεία, όπως ¨μελισσουργός¨, ¨σιδηρουργός¨, ¨χειρουργός¨, ¨μουσουργός¨, κ.λπ.

 

 

Όταν όμως το έργο είναι βλαβερό για τον ανθρώπο, ο τόνος μετεφέρεται από την λήγουσα στην παραλήγουσα,και από οξεία γίνεται περισπωμένη,όταν την είχαμε και πριν την καταργήση ο αείμνηστος Ράλλης,φυσικα και μετανοιωσε μετα.

Ετσι μας προέκυψε το ¨κακούργος¨, ¨πανούργος¨, ¨ραδιούργος¨

Γι’ αυτό έχουμε το νού μας και δεν αποκαλούμε έναν γιατρό, ¨χειρούργο¨ΑΛΛΑ ¨χειρουργό¨.Διότι χειρουργός είναι ο καλός γιατρός, ο οποίος κάνει  καλό έργο,επ’ ωφελεία τού ασθενούς,ενώ χειρούργος είναι ο γιατρός που δεν προσέχει, αυτός που ,ο πάντα θυμόσοφος λαός μας , αποκαλεί χαϊδευτικά χασάπη.

 

όχι οτι δεν έχουμε χασάπηδες πραγματικά χειρουργούς.Θαύμασα στην κεντρική αγορά χασάπη που με ελάχιστες κινήσεις, ¨αποστέωσε¨ ένα μπουτάκι αρνισιο.


Κατά την εποχή τού Ρωμαίου αυτοκράτορος Τραϊανού, στα 98-117 μ.Χ., ζούσε στην Έφεσο της Μικράς Ασίας, ένας γιατρός όνοματι  Ρούφος. Ήταν πράγματι ένας εξαίρετος γιατρός,Τόσο διάσημος μάλιστα,πού οι ειδικευόμενοι κοντά του,έπαιρναν το ονομάτους απ εκείνο του σπουδαίου δασκαλου τους και απεκαλούντο ¨Ρουφιανοί¨(προσοχή στον τόνο..) σα να λέμε αυτοί που ειδικεύθηκαν κοντα στο Ρούφο.

Αποτέλεσμα εικόνας για αυτοκράτορος Τραϊανού

 

Διακρίθηκαν κι εκείνοι, όπως κι ο δάσκαλός τους ο Ρούφος στο ιατρικό τους λειτούρ-γημα. Μπορεί εμείς να το λέμε απαξιωτικά, όμως και το αντίθετο,μ’ όποιον δάσκαλο καθίσεις τέτοια γράμματα θα μάθεις  Ωρισμένοι τώρα απ τους ρουφιανούς παρασυρμένοι από την ανθρώπινη φύση τους, πρόδιδαν το λειτούργημά τους, διότι, λόγω της φύσεως του, μαθαιναν μυστικά τών γυ-ναικών, και στη συνέχεια τις εξεβίαζαν, ξεχνώνταςτην ιατρική δεοντολογία και τον όρκο τους, και ξέπεφταν στην κατηγορία του αγύρτη.

 

 

Έτσι, ή λέξη Ρουφιανός, με ένα ανέβασμα του τόνου στην παραλήγουσα, πήρε αρνητική της σημασία, με την οποία την χρησιμοποιούμε σήμερα πλέον κατά κόρον παντού, απ το δρόμο μέχρι τα  τηλεοπτικά¨παράθυρα¨στην πλειοψηφία τους κατέληξε στον φτωχό, κακεντρεχή, απαξιωτικό, χαμερπή, γλοιώδη ¨ρουφιάνος¨ παρατηρείτε πόσο πιό αψογα ταιριάζει στην εκφορά του το ρουφιάνος, απ το ρουφιανός Η μετακίνηση τού τόνου, όμως, δεν δίνει μόνο την θετική ή αρνητική έννοια, την καλή ή την κακή σημασία, αλλά και διαφοροποιεί  και την τελειότητα από κάτι το κοινό.

 

 

Το κύριο όνομα ¨Λυκούργος¨αλλά και το ¨λυκόφως¨με ρίζα τη λύκη που σημαίνει φως .και το έργο.Ο τόνος στην παραλήγουσα. Αυτό, όμως, τί σημαίνει τώρα,  ότι ο Λυκούργος ενείχε κάτι το αρνητικό; Οχι βέβαια, απλά διαφοροποιείται, μια ιδιαίτερη λέξη, από μία άλλη που διεχώριζε τους υπολοίπους.

 

 

Ετσι λοιπόν η λέξη Λυκούργος, που σημαίνει αυτον που κάνει το έργο του φωτός, τονί-ζεται στην παραλήγουσα, διότι, θεωρητικά πάντα, το  έργο τού φωτός, το κάνει μόνον ο Θεός, εφ’ όσον ο ίδιος ο Θεός είναι Φώς Ετσι μόνον η Θεία Δύναμις, θα μπορούσε να είναι Λυκουργός. Ο άνθρωπος, επομένως, επειδή δεν είναι θεός, θα φέρει αναγκαστικά το όνομα Λυκούργος, για να μη ταυτισθεί με το θείο, και να διαχωρισθεί απ’ αυτό.Κατ’ ε-πέκτασιν δε τούτου, ο,τιδήποτε συνδέεται με το καλό,με μοναδικό τρόπο θα τονισθεί στην λήγουσα. Π.χ. ο Ιησούς Χριστός,η προσωποποίηση του καλού τονίζεται στην λήγουσα.

Όποιος όμως έχει το όνομά Του ονομάζεται Χρίστος, αλλάζουμε μάλιστα και την ορθογραφία Χρήστος  επειδή δεν μπορεί να ταυτισθεί με το απόλυτο καλό. Κατά τον ίδιο τρόπο και για την ίδια αιτία .Ο Θεός είναι Λαμπρός, όσοι τώρα θέλουν να έχουν στο όνομά τους  αυτή Του την ιδιότητα, λέγονται ¨Λάμπροι¨. Το σύμβολο, ακόμη, του Χριστού είναι ο Σταυρός. Οσοι όμως έχουν το συγκεκριμμένο όνομα αποκαλούνται

¨Σταύροι¨

χαιρετίζω στο σημείο αυτό τον ¨ξάδελφο Σταύρο¨, στον οποίο οφείλω τη δημιουργία αυτής της ιστοσελίδας.

 

Υπάρχει, και μία βαρύγδουπη λέξη, που την καταντήσαμε σκουπίδι.Είναι η λέξη υπουρ-γός τήν οποια τονίσαμε στη ληγουσα, διότι οι σοφοί πρόγονοί μας δεν μπορούσαν να δια-νοηθούν ότι η λέξη υπουργός που στην ελληνική γλώσσα σημαίνει αυτον που υπηρετεί τον βοηθό  υπο-εργός θα κατέληγε να έχει αρνητική σημασία.Μια ματια στο σημερινο υπου-ργικο συμβουλιο,οπου δυο πρωην,ο ενας παιδειας ο αλλος πολιτισμου μας βεβαιωνουν για του Λογου το αληθες. Η σημασία λοιπόν τής λέξεως προκύπτει. από τους υπουργούς ως βοηθούς στην επίλυση των προβλημάτων τού λαού, λόγω των γνώσεων, του ήθους και της αποφασιστικότητας, που πρέπει αυτοί να έχουν.Παρατηρώντας τωρα την κατάντια υπου-ργών, να σύρωνται σιδηροδέσμιοι στα ακροατήρια πρέπει να  τους διαφορο-ποιήσουμε από τους άλλους, τους καλούς υπουργούς, που κάνουν πραγματικά καλό έργο.Λεμε τωρα.

 

Κι οι δεύτεροι μεν να αποκαλούνται υπουργοί, διότι το έργο τους αποβαίνει επ’ ωφελεία του λαού. Εκείνοι όμως, οι άλλοι, οι αξιοθρήνητοι ,κλέφτες, πρέπει να λέγονται υπού-ργοι κακούργοι, πανούργοι, ραδιούργοι, δεν έχει καμμια σημασία.Ίσως έτσι, και μόνο με την θαυ-μάσια γλώσσα μας, που ό,τι και να της κάνουν , είναι αδύνατον να την εξαφανίσουν.Ισως λέω αποκατασταθεί η ηθική δικαιοσύνη. Να χαρακτηρίζονται οι κλέφτες και ταυτοχρό-νως να διαφοροποιούνται από τους καλούς με μία απλή αλλαγή τού τονισμού της λέξε-ως.Διερωτώμαι πόσους, μεταπολεμικώς, απ τους πρωθυπουργους μας, θα μπορούσαμε να τους ονομάσουμε με τονισμό στη λήγουσα.Χαιρετε

http://kosmaser.wordpress.com/

 

Advertisements

About kosmaser

Η ασθένεια είναι ο..κανόνας ! Η υγεία η εξαίρεση ! Η θεραπεία άθλος..και η ίαση ο τελικός μας σκοπός..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: